Gevaarlijk, gevaarlijk! - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Johan Hendrik Wal - WaarBenJij.nu Gevaarlijk, gevaarlijk! - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Johan Hendrik Wal - WaarBenJij.nu

Gevaarlijk, gevaarlijk!

Door: Jorik

Blijf op de hoogte en volg Johan Hendrik

04 Februari 2014 | Spanje, Salamanca

Zoals gezegd, is vannacht mijn eerste nacht in mijn nieuwe kamer, in mijn nieuwe bed, in mijn nieuwe stadsie.

Het was ongeveer half tien ´s avonds en ik was rustig wat aan het lezen, toen mijn Mexicaanse huisgenoot en en een vriend van hem voorstelden om een kebabje te halen, want zij moesten nog avondeten. Uiteraard kon ik dit niet laten schieten en zo gingen we naar een louche kebabzaak aan de Gran via met schijnbaar de lekkerste kebab van de stad. Lekker dus!

Daarna gingen we naar ´El moderno´, een barretje aan diezelfde straat, voor een biertje. Aangezien dit mijn eerste stapperservaring van Salamanca zou zijn, liet ik de keuze maar aan de twee Mexicanen over. De een is vanaf oktober druk bezig met zijn thesis en de andere is hier onder hetzelfde voorwendsel als ik, namelijk studeren. De keuze viel op een kegel Königer Weissbier, prima natuurlijk, maar wat mij het meest verbaasde, was de prijs! Daar zijn we natuurlijk ook Nederlander voor, maar dit biertje ging hier over de toonbank voor €1,80! Levensgevaarlijk dus, haha. Mijn andere huisgenoot, Pepe, een echte Salamantino had me er al voor gewaarschuwd...

Vervolgens gingen we naar een van de meest beruchtste kroegen van de stad, Camelot. Hier werd een American party georganiseerd met bijbehorende ´free bar´, oftewel onbeperkt bier en sangria voor €5,- en, typisch Amerikaans, werd er een hiphop en een booty contest gehouden.

Kortom een mooi eerste avondje op stap.

P.S. yes, het bed sliep best wel oké!

  • 05 Februari 2014 - 19:31

    Mama:

    He leuk, Jorik zo'n blog! Weten we een beetje wat je zoal doet. Morgen naar de introductie van de universiteit. Maar weer afwachten wat voor contacten dat weer geeft. Succes!

  • 05 Februari 2014 - 20:51

    Mient-jan:

    Hey Jorik,leuk om je zo wat te volgen.Veel plezier en studeer se.

  • 06 Februari 2014 - 11:26

    Johan Hendrik Van Der Wal:

    Bedankt! Ik probeer zo vaak mogelijk ff een verslagje erop te zetten, dus houd het in de gaten!

  • 09 Februari 2014 - 15:14

    Oma:

    hallo Jorik, fijn om zo wat van je te horen ga je goed volgen.succes morgen begint echt de studie.
    het was heel erg leuk bij Martha we hebben je gemist.liefs Opa en Oma

  • 22 Februari 2014 - 14:02

    Jikke Vd Wal:

    Hee neefje.

    Hier een berichtje uit het hoge noorden.
    Zie dat het allemaal goed gaat daar in Spanje, mooi zo.

    Have fun en succes met je studie.

    gr van je oude oom en tante en de rest.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Johan Hendrik

´In het derde jaar mag je naar het buitenland,´ zo luidt de verleidelijke mededeling in het voorjaar van 2010 tijdens de voorlichting van de Bacheloropleiding Internationale Betrekkingen en Internationale Organisaties. Na een snel vervlogen tweeënhalfjaar in Groningen, is het dan al zo ver: studeren in het buitenland. Al sinds de eerste kennismaking met Spanje loop ik al te roepen dat dit mijn land is. Hoe kun je dat dan beter ondervinden door er een halfjaar te gaan wonen en studeren? In dit blog schrijf ik over mijn ervaringen in Salamanca.

Actief sinds 04 Feb. 2014
Verslag gelezen: 426
Totaal aantal bezoekers 6067

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 30 Juni 2014

´La aventura empieza aquí´

Landen bezocht: